dimecres, 5 de desembre de 2012


En les classes pràctiques d’aquesta assignatura hem après a emprar el Power Point, ja que encara que creia que després de tres anys de Grau sabíem emprar-lo, no era conscient de la gran quantitat de eines i utilitats que aquest te. Normalment l’empraven fer per presentacions, en ocasions amb so, usant diferents animacions per passar les diapositives o a vegades amb el temps exacte programat, tal i com es realitza el format Pechacucha.

Per aquest motiu, hem dedicat unes quatre sessions aproximadament a iniciar-nos en el maneig d’aquesta eina com a recurs educatiu per emprar-lo dins l’aula amb els infants, programant activitats de manera prèvia. En aquestes sessions hem aprés a introduir desencadenadors, efectes d’aparició, realitzar una hipervinculació a qualsevol element, afegir so o efecte a qualsevol tipus de text, icon o imatge que dessitgem introduir en una diapositiva. A més a més, hem aprés a passar les diapositives sense que l’infant se’n adoni, de manera que aquest pugui seguir el fil de l’activitat sense necessitat d’estar clicant damunt la fletxa per passar a la següent diapositiva amb la finalitat de realitzar la següent acció.

Però a banda de tots els aspectes tècnics que la professora ens ha ensenyat, ha estat molt interessant les idees i orientacions que ens ha proporcionat, ja que ens ha ofert una guia bàsica molt útil perquè nosaltres entenguem i a partir d’aquí anem creant activitats en funció de la nostra imaginació i futures necessitats. A més a més, es pretén que nosaltres amb el temps i amb la realització del material multimèdia, assentem els aprenentatges realitzats a les classes i anem explorant i descobrint més efectes i aplicacions.

Personalment, aquestes classes han estat de gran utilitat per mi, ja que d’altra manera no crec que haguera descobert totes les possibilitats que ens ofereix el powerpoint, doncs probablement haguera cercat aquestes en algun recurs online. Així doncs, crec que aquestes sessions ens seran molt útils perquè els recursos que creem nosaltres seran materials didàctics adaptats a les necessitats concretes dels infants del nostre grup classe, a diferència de si emprem els creats per altres docents o desenvolupadors de software, la seva idoneïtat mai serà tan encertada com si ho planifiquem i desenvolupem nosaltres, ja que podrem personalitzar-ho en funció de si treballem per projectes, en funció de si volem treballar el total d’animals, un en concret o un grup d’animals autòctons de l’Illa, per exemple.

Un altre avantatge a destacar del format powerpoint seria que per emprar aquest recurs necessitem ordinadors, tablets o pissarres digitals, però no resulta imprescindible disposar de connexió a la xarxa, ja que aquest arxiu el podem introduir dintre de cada ordinador, encara que si per defecte disposem, el podem descarregar directament de la xarxa, encarregant als nens que ho facin per si mateixos. Un bon espai per publicar aquesta feina seria el propi bloc d’aula, ja que els nens hi podríen accedir de manera senzilla, i en la seva llar podrien compartir-ho amb les famílies, mostrant-los els seus grans progressos.

 A tall de conclusió, voldria posar de manifest la importància de les tecnologies de la informació i la comunicació en la totalitat de les nostres vides, ja que en la majoria de facetes d’aquesta emprem recursos tecnològics, gairebé de manera inconscient. Per aquest motiu resulta necessari que ensenyem als infants amb eines i metodologies actuals, deixant de banda les fitxes o llibre de text com a material fonamental i els mostrem des de ben petits a utilitzar de manera segura, crítica i conscient les TIC, formant als natius digitals, formant els futurs ciutadans i ajudant-los en el seu camí en la vida. 

Cap comentari:

Publica un comentari