diumenge, 30 de setembre del 2012

Reflexió primera setmana; els blocs

En aquesta setmana hem realitzat el primer taller pràctic de l’assignatura. Aquest consistia en l’elaboració del bloc de l’assignatura i en cas de tenir algun dubte sobre el mètode de realització aprendre i resoldre’s. La veritat és que penso que resulta molt adient tenir una assignatura en la qual ens ajudin a assolir i ens formen en les distintes eines i recursos tecnològics que a l’actualitat tenim al nostre abast, ja que a partir d’aquest coneixement i de l’adquisició progressiva de la confiança en aquestes ens permetrà poder aplicar-les de manera adequada, amb major facilitat i desimboltura en les programacions didàctiques.

Personalment crec matèria podria haver-se impartit en cursos anterior, com per exemple en segon de grau, moment en el qual ja teníem nocions bàsiques d’educació, però la majoria del alumnat encara estàvem força perduts en matèria tecnològica. A més a més en el meu cas en concret vaig tenir que realitzar un gran esforç, doncs un anys abans de començar la universitat ni tan sols sabia com s’engegava un ordinador, de manera que tampoc sabia les possibilitats disponibles ni com s’empraven aquests.

La veritat és que fou un procés llarg, difícil i encara que vam comptar amb l’inestimable ajuda de la  nostra tutora na Gemma, però aquestes eines requereixen un gran nivell d’interès, autonomia i iniciativa pròpia ja que des de les a les directrius un mateix ha d’anar investigant, provant i descobrint sense tenir que dependre totalment del mentor. Així doncs m’agradaria destacar que encara que va ser un procés feixuc que va requerir un gran esforç per la meva part, cada passa endavant que realitzava i cada avenç em proporcionava una gran satisfacció i orgull. D’aquesta manera des de finals del primer curs de grau, he anat indagant i investigant, fins que a finals de tercer junt amb la meva companya Dàmaris Morales, fórem les encarregades d’engegar i portar endavant el bloc de l’Escoleta Mafalda, dissenyant-lo, estructurant-lo, consensuant-lo amb l’equip directiu, formant a les educadores, motivant-les, realitzant les primeres feines i entrades, fent una selecció de programes i eines pel professorat per tal de facilitar-les el camí, presentar-lo a les famílies... aquesta fou una gran experiència per mi doncs em va permetre experimentar de primera mà altres finalitats per aquesta eina, de les qual havíem parlat però encara no havia pogut gaudir-ne.

Així doncs m’agradaria destacar que encara que en els inicis des de la meva desconeixença considerava aquesta eina com un recurs superflu, a l’actualitat, gràcies a la major formació i a l’experimentació d’aquesta eina i de les seves possibilitats penso que resulten un mitjà molt valuós a la vegada que gratuït per compartir informació, feina i coneixements propis, interactuar amb altres persones, mostrar de manera atractiva i cridanera treballs o activitats que d’altre manera quedarien confinades i emmagatzemades, privant així al món del descobriment d’aquestes.

No obstant, l’únic aspecte que encara no m’acaba de complaure és la habitual còmoda mentalitat de un sector de població considerable que empra aquestes valuoses i personals fonts de divulgació de coneixements, feines pròpies amb finalitats reprovables, ja que no les usen com fonts d’informació o enriquiment personal, per tal de contrastar i completar amb la resta de bibliografia, sinó que sovint realitzen transcripcions literals i vulgars còpies adjudicant-se l’autoria d’aquestes, fent que aquest esperit de cooperació i lliure informació es corrompi. No obstant, penso que no és un problema exclusiu dels blocs, sinó que succeeix amb la resta de llocs webs que ofereixen informació oberta, ja que les persones no veuen els estudis com una oportunitat de créixer i adquirir tota una sèrie de competències. Personalment crec que quan socialment arribem aquesta visió de l’aprenentatge, aquests fenòmens de plagi aniran desapareixent.

Per concloure aquesta reflexió, m’agradaria aconseguir ser capaç d’aplicar aquestes noves tecnologies de forma adient (de les quals cada vegada en tenim més coneixements tècnics, del seu ús i com mitjà divulgatiu i de feedback) als processos d’ensenyament- aprenentatge en les aules, ja que penso que és l’últim graó per assolir la base en aquest tipus de formació, per això tinc grans expectatives en aquesta matèria.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada