dimecres, 10 d’octubre del 2012

Reflexió tercera setmana; taller gimp

En aquesta entrada us mostraré els resutats de les anteriors sessions pràctiques a les classes de l'assignatura 22025, a la qual pertany aquest bloc. Les imatges 1 i 3 són fruit de l'ús i descobriment de l'eina de tractament i edició d'imatges, el programa Gimp. Aquest és un recurs que la web posa a la nostra disposició de manera gratuïta per poder elaborar i adornar imatges de manera més complexa, però per emprar aquest resulten necessaris un coneixement, encara que sigui a nivell bàsic d'informàtica i les nocions bàsiques, doncs algunes funcions com retallar i afegir elements externs entre d'altres, requereixien un poc de pràctica i explicació.

Així doncs, una vegada realitzat aquest taller penso que aquesta eina, la qual encara no coneixia resulta molt interessant i ens oferta un gran nombre d'oportunitats, ja que en els durs temps que corren, en el que les retallades i dificultats econòmiques es troben a la ordre del dia, hem de treure, més que mai, profit als recursos ja adquirits i cercar nous usos i noves sortides a aquests, aprofundint en els coneixements que ja tenim i ampliant nous horitzons en el nostre aprenentatges, però retornant a la filosofia del reciclatge i reinvenció amb les dotacions de les que disposem als centre i a les nostres llars.

D'aquesta manera, hem de veure les noves tecnologies com companyes de professió, no com enemigues, ja que aquestes complementen, enriqueixen i ens donen més opcions, i varietat, no tancar-nos a elles amb la típica demonització d'aquestes. Per això és molt important que es vagi formant al professorat de manera positiva, tant a les futures generacions de mestres, com als que ja estan assentats en les institucions educatives, sempre tractant de ser comprensiu amb els seus coneixements prèvis, facilitat d'aprenentatge. el més important no és que tots aprenguin a fer molt i a fer-ho tot, sinó que cadascu creixi en la mesura del seus ritmes i el més important, vencent les barreres i que les persones tenen cap aquestes eines, que per impartir una educació de qualitat resulten totalment necessàries conèixer i ensenyar des d'una visió positiva i sense prejudicis pejoratius.
Així doncs, amb aquest programa trobem un aliat profitós en la nostra pràctica docent, ja que el tractament d'imatges en l'actualitat i sobretot a les escoles més immerses en els processos de renovació, la documentació resulta un element bàsic i quotidià en les escoles, essent el tractament d'imatges una de les habilitats recomanades per ser apreses. Emprant aquesta eina podem partir d'una una imatge senzilla, i transformar-la en el que nosaltres vulguem, posant com únic límit de la nostra imaginació, ja que sinó tenim una base de coneixements tècnics i competències tecnològiques, no podem portar-les a terme. Hem de centrar-nos més en el "saber fer",

Algunes de les accions que vam poder aprendre i realitzar fòren les següents:

- Aferrar elements d'altres imatges.
- Retallar.
- Escalar imatges.
- Afegir capes.
- Rotar imatges.
- etc

I els resultats han estat els següents:

Imatge 1


Imatge 2: imatge de la qual es parteix
Imatge 3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada